Време е отделите по човешки ресурси да играят ключова роля не само за прогнозиране на бъдещето, но и за активното придвижване на бизнеса си в посоката, в която трябва да се върви.
„Разбира се, тези от нас, които са футуристи, имат своята перспектива. Обаче е по-важно всеки човек, включително и хората в HR, да разберат умението за стратегическо предвиждане“, казва той. „Всеки трябва да разбере как да проследява сигналите и моделите, за да създава визии и възгледи за това как изглежда бъдещето.“
С този подход HR лидерите не само ще знаят повече за бъдещето. Te ще могат да вземат по-съзнателни решения и да въвеждат правилните промени за бъдещето на компанията.
Тук говорим с Фон Фелд за това как HR лидерите могат да открият това, което движи промяната в тяхната компания. Коментрираме и тенденции (т.е. нарастващата автоматизация), които могат да повлияят на техния бизнес и какво означава това за тях. Само тогава те могат да подобрят начина си на работа, за да отговарят по-добре на нуждите на организацията.
Преди да започнат да променят начина си на работа, HR професионалистите трябва да направят крачка назад и да погледнат общата картина.
До 2027 г. средното дълголетие на компанията според индекса S&P 500 ще бъде 12 години. Нека да сравним с прогнозираните 24 години през 2016 г. – това е според прогнозата на Innosight’s 2018 Corporate Longevity Forecast. Тази статистика показва, че днес компаниите трябва да се борят по-усилено за конкурентно предимство. Както Фон Фелд казва: „Трябва да имате продукт, който добавя повече стойност от вашите конкуренти“.
Фон Фелд твърди за отделите по човешки ресурси, че без съмнение те ще бъдат с по-малък състав заради автоматизацията на определени задачи. Това означава, че е нужно да се определят кои техни функции дават на компаниите конкурентно предимство и къде човешкото работна намеса ще бъде критично важна. Как HR екипите могат да добавят конкурентна стойност? Според Фон Фелд нещата се свеждат до следните ключови области:
Културата е толкова критична за успеха на фирмата. Според Фон Фелд конкретни лица в отдел „Човешки ресурси“ трябва да бъдат посветени за нейното поддържане. Културата създава конкурентно предимство и добавя стойност. Тя е причина служителите да дават най-доброто от себе си всеки ден и стимулира ангажираността, обяснява той. Ето защо тя трябва да бъде приоритет. В същото време останалите задачи на HR са второстепенни. Като такива HR лидерите могат да изберат да ги възложат, да ги цифровизират или в крайна сметка да се отърват от тях.
Другата област на фокус обхваща труда I снабдяването с най-добри таланти. По-конкретно според Фон Фелт това е: „Скоростта, с която можем да познаваме, разбираме и осигуряваме най-способните хора за нашата организация“. Това означава, че докато процесът като Въвеждане на нови служители може да бъде автоматизиран до известна степен, професионалистите в HR областта, т.е. самите хора все още трябва да водят стратегията зад нея, за да се гарантира, че тя е в съответствие с целите на организацията.
Разбирането за насоката на капацитета на работната сила е друга област, която екипите по човешки ресурси трябва да определят като приоритетна. Например, при набирането на персонал, те ще се нуждаят от софтуер за анализ, за да помогнат да се определи кои кандидати притежават уменията, необходими за изпълнение на определена работа днес, но самите рикрутъри трябва да вземат под внимание уменията, които определени задачи ще изискват утре. Когато интервюират кандидати, те трябва да кажат: „Кажете ми седемте способности и умения, за които искате да се обучите за в бъдеще. „Покажи ми какво ще направиш, за да подготвиш организацията за това. Не това, което трябва да направиш днес ”, предлага Фон Фелт.
Една от най-критичните функции на организациите в бъдеще, смята фон Фелд, ще бъде организационно привеждане в съответствие. HR професионалистите ще бъдат натоварени с постоянно търсене на начини за пренареждане на организацията, за да се гарантира, че всеки добавя конкурентна стойност. Те ще бъдат агенти на промяна, казва той.
Тъй като екипите по човешки ресурси стават по-фокусирани върху бизнес функции, отколкото върху административни задачи, техните роли ще добавят нова стойност към компаниите, за които работят. Това ще са роли, които не могат да бъдат автоматизирани толкова лесно. Фон Фелд казва: „За да бъде значим актив за бизнеса, всеки HR екип трябва да си зададе въпроса:„ Каква е нашата конкретна стратегия? ”
Тази статия първоначално е публикувана първоначално в ReWork.
Източник: www.tlnt.com
Прочетете още: Как технологиите променят HR инсустрията