Днес компаниите, големи и малки, инвестират много пари в дешифриране на тънкостите на идеалната ангажираност на служителите. Причината е, че резултатите говорят сами за себе си: силна информираност за работодателската марка, по-добро представяне на служителите и съответно подобрени продажби. Като собственик на бизнес и/ или като HR мениджър трябва да сте сигурни, че имате благоприятна и процъфтяваща вътрешна работна среда. В наши дни вътрешната среда е толкова важна, колкото външната. Инвестирайки времето и енергията си в изграждането на положителен начин на мислене, вие инвестирате в бъдещите си печалби като компания.
Обаче това е доста предизвикателна задача. Можете да се разгледате и приложите идеи, които вече са довели до по-добра продуктивност на компанията. Разгледайте тези три примерни идеи за ангажиране на служителите, които наистина работят.
Според последните проучвания много компании инвестират много средства в дейности и награди, които не са доказано ефективни. Психологът и консултант, д-р Джейсън Джоунс, автор на „28 дни в мотивиран екип“, смята, че най-голямата грешка, която може да направи една компания, е да предоставя редовно на служителите награди, при които липсва реалната връзка между наградата и постиженията на служителите. Поради тази причина, за да постигнете желаната ангажираност и мотивация, би било чудесна идея да комбинирате външни награди с вътрешна мотивация. Така ще насърчите самомотивацията и отговорността.
Не само такива събития са скъпи, но и не всеки ги харесва. Има много служители, които не искат да „ходят на пикник“, например.
Лин Уайт, психолог и писател от LegitWritingServices, смята, че парите, изразходвани за безполезни дейности, е по-добре и трябва да бъдат инвестирани в развитието на лидерството. Ако искате да увеличите ангажираността и представянето, един неделен пикник няма да свърши работа. От друга страна, предоставянето на вашите официални и неформални лидери на основни умения, свързани с изграждането на взаимоотношения и коучинг, са ключът към подобряване на продуктивността и участието.
Според анкета на Gallup, 85% от анкетираните американски работници не са толкова ангажирани, колкото е необходимо за вършене на работата.
Поради тази причина, за да очертаете бъдещите си действия, най-напред определете целта на вашите служители. Според скорошно проучване на списание Inc., ако служителите имат чувство за цел, те са по-мотивирани, ориентирани към целите и по-продуктивни.
За да постигнете дадена цел, която едновременно да удовлетвори служителите и да съвпадне с целите на компанията, трябва да отделите известно време, за да зададете на работниците конкретен набор от въпроси. Ето някои от тях:
Вие ще разберете по-добре служителите си, като получите отговорите на тези въпроси. По този начин ще бъде по-лесно да създадете успешено въвеждащо обучение, които ще свърже и ангажира екипа ви.
Нещо повече: опознавайки служителите си, няма да допуснете поредната грешка, която определя неправилно ценностите. Под това имаме предвид, че не е достатъчно да окачите списъка с ценностите на стената. Те трябва да бъдат постоянно вкоренявани във вашата организация.
Адам Робинсън, съосновател и изпълнителен директор на Hireology, казва, че една от основните ценности на тяхната компания е „Създавайте уау моменти“.
Нужно е да разберем обаче, че има разлика между просто рецитиране на красиво казана фраза и това да я живеем. Поради тази причина, само като знаете какво движи вашите работници на, първо място, ще намерите правилните думи, за да им покажете значението на тази ценност. В резултат на това ще ги насърчите да отиват над и отвъд обичайното си представяне, когато работят с клиенти.
Ангажираността на служителите не е нещо, което може да се научи от А до Я. Поради тази причина човек винаги трябва да прекарва време в мислене извън рамките и да търси нови идеи, които да реализира.
Защо не опитате програма за обяд и учене? Работи така: в петък има безплатен обяд, на който служителите могат да разговарят с изпълнителния директор на компанията. Друга чудесна идея, която работи ефективно, е програма за смяна на работа. Тази практика не само помага на работниците да разберат значението на всеки екип в организацията, но може да послужи и като крос-обучение на служителите.
От една страна, по-голямата част от ангажираните служители вярват, че работата им разкрива най-креативните им идеи. От друга страна, вашите служители стават по-креативни и иновативни, като работят в истински ангажираща среда.
Ние очертахме някои от иновативните идеи и тайни, които работят за ангажираността на служителите. Не можем обаче да избегнем суровата реалност, пред която сме изправени всички, поради пандемията Covid-19 и предизвикателствата, пред които всеки екип или компания са изправени.
Според Emplify, софтуерна фирма за измерване на ангажираността на служителите, „57,7% от работниците казват, че се чувстват разтревожени, уплашени и стресирани“. Поради тази причина не можете да оставите това незабелязано и да трябва действате бързо, за да поддържате екипа си сплотен.
Уверете се, че коминикирате редовно със служителите си и не го правете като нещо „само бизнес“.
Нещо повече, 62% от мениджърите са „леко“ или „умерено“ сигурни в чувствата на своите служители и начина, по който се справят със ситуацията на Covid-19. Ето защо Emplify предполага, че сега е точно моментът да подобрите морала на екипа с някои обмени на снимки на домашни любимци или със забавни дейности, за да се разсеяте малко. Това ще сближи екипа ви, ще подобри настроението в него и в резултат ще повиши тяхната производуктивност.
Автор: Rhonda Martinez за https://gethppy.com/
Източник на снимката: freepik.com
Прочетете още:
Как да повишите ангажираността на служителите чрез ефективна комуникация